Hemmaspa

Fick en present av barnen när jag fyllde år. En SPA-dag, på hemmaplan. Så häromdagen var det dags. Badkaret tappades upp med vatten. Mycket skum, handdukarna på värmning och en tilltuggslista att välja från.

Så där låg jag. Läste tidningar med chokladmask i ansiktet och fullkornsrån med smör och ost på badkarskanten. Uppassad som få. Varannan minut turades de om att sticka in huvudet och fråga om det var något jag behövde eller ville ha. Te, mjölk, kex, vatten, sportdryck…
Efter 45 min började både jag och rånen bli rejält uppblötta. Bad min uppassare att få gå upp.
– Redan?
– Ok, men nästa gång då ska vi göra mat också så då får du ligga kvar. Läääännnnge!

Kan ju barnens repertoar vad gäller maträtter. Köttbullar o makaroner, havregrynsgröt eller tacos…kanske funkar det också, där mitt i skummet.
Lovar att berätta!

2 reaktioner på ”Hemmaspa

  1. haha låter underbart, ett spabad med tacos :’)

    Gilla

  2. Vilken fin präsent! Det låter fantastisk! Jag kommer förbi för en spa-semester 🙂

    Gilla

Kommentera

