Köp o sälj!

Stora F säljer sina saker för att spara till en IPad eller Playstation 4. Att vi redan har en IPad och ett annat Tv-spel räknas liksom inte. Känner mig så där ruttet tråkig som säkert bara mammor kan göra när jag påpekar det. En uppgradering av spelet är givet. Borde förstå det. Sparandet är högt prioriterat.
Så idag var jag utsänd för att sälja det senaste objektet. Stod där vid busshållplatsen med en påse full med Nintendospel. Oskyldigt men kände mig ändå nästan kriminell när vi gjorde affärer så där mitt bland alla.
Så klart är man också lite nyfiken vem det är som tar över det där man säljer…
– Åh, det är min dotter, hon älskar sport och bilspel…
Så slinker det ur henne att dottern har Downs syndrom. Vilken öppnare…hann prata om allt från skola till diabetes till sommarstugor till politiker. Nästan som om vi hann lära känna varandra, på bara några minuter där i snöblasket. Märkligt. Plötsligt känns det verkligen speciellt att låta de där spelen vandra vidare.

Kommentera

