Utmanad

Julen fortsätter. Haft fantastiska dagar…
Kyla och snö. Äntligen. Varvar ute och inne. Blir varse att det är svårt att roa Lilla L ute när kylan kommit. Somnar helst. Funderar på hur det är om ett år.
Ska inte tänka så. Njuta här och nu. Jag vet. Men tanken att det går långsamt fladdrar förbi. Stannar ibland bara kort kort. Ibland lite längre. Gör vi tillräckligt? Gör vi rätt? Tänker o undrar. Hur långt har lilla L kommit då, om ett år? Med tecken, förståelse, motorik. Får hålla mig, vänta ut. Stötta.
Vet att det är min otålighet, mitt sinne för struktur, ordning och planering som spökar. Lilla L utmanar mitt kontrollbehov. Vet det. Säkert nyttigt. Intalar mig det.

Kommentera

