Repris i ny form

Då för två år sedan när Lilla L bara var någon månad och det stormade som mest var vi – jag och Prinspappan på habiliteringen, en tema dag för nyblivna föräldrar till barn med Downs Syndrom. Mormor E och P en helt annan dag, en dag för anhöriga. Information, möta andra, bolla tankar och funderingar. Värdefullt och nyttigt, för var och en på sitt sätt.

Idag var mormor E där igen. Inte som deltagare utan inbjuden för att dela med sig. Dela våra…eller egentligen inte alls våra, utan sina, alldeles egna erfarenheter. Sitt eget perspektiv när familjen kastas in i något nytt. När det inte blir som det var tänkt. Att behövas som mormor men också som mamma. Att stötta, finnas där och samtidigt ta hand om de egna funderingarna och tankarna…

Så otroligt glad att just denna person är just mina barns mormor , dessutom min mamma… så delaktig, så ärlig, så klok!

En reaktion på ”Repris i ny form

  1. Hej
    Mitt namn är Cecilia Gustafsson och jag arbetar med en fotoutställning där jag hoppas ni vill vara med! Maila mig gärna på
    Cecilia.gustafsson@amgen.com så mailar jag dig mer information! Må gott och tack Cilla

    Gilla

Kommentera

