Näven i bordet

Har i min enfald trott att det går framåt…att personer som dagligen arbetar m stöd till barn med särskilda behov hänger med. Häpnar när hon undrar om Lilla L går på en vanlig förskola, när särskola är default-läge eller…”för det vet vi ju att L inte kommer att kunna vara hemma själv efter skolan som era stora killar kan…”. Kokar av ilska, förbannad….känner mig klämd att å ena sidan inte stöta mig med dessa myndighetspersoner samtidigt som jag vill tillrättavisa, …Ett fullständigt onödigt möte…som tar av min kraft, av min tid. Media larmar om att föräldrar till barn med funktionsnedsättningar har många möten, många kontakter… att det då är ännu viktigare att mötena har ett värde, känns meningsfulla…baserade på kunskap, nutid…Tänker på behovet av att upplysa, utbilda, samordna och samarbeta. Nyttja resurserna – rätt sak rätt person på rätt plats vid rätt tillfälle…

Kommentera

